Friday, 30 January 2009

PM: Nasarudin is weak

Datuk Seri Abdullah Badawi has expressed his disappointment over Bota assemblyman Datuk Nasarudin Hashim's decision to defect to PKR, describing him as being “weak.”

He said that Datuk Nasarudin Hashim has put his self-interest above that of Umno’s struggles.

The star has the sory here:

Friday January 30, 2009
PM: Nasarudin is weak


IPOH: Bota assemblyman Datuk Nasarudin Hashim has put his self-interest above that of Umno’s struggles, party president Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi said.

Expressing his disappointment over Nasarudin’s decision to defect to PKR, Abdullah described the assemblyman as being “weak.”

“If you are strong, you will face up to all challenges that come your way,” he told reporters in Ayer Kuning, about 50km from here, after launching the Rural Action Plan yesterday.

“As a party member or leader, you are bound to face problems and have to make sacrifices. But if you are willing to continue with the party’s struggles, you will enjoy the fruits of your labour later.”

Speaking of his own experience, the Prime Minister said he had faced problems when he was left with no positions in the party before.

“But I did not turn it into an issue and sulk and leave the party. I did not leave the party when I was facing problems as all my struggles were for the party,” he said.

“If I were to resign, I would not be here today (at the event),” he said.

On Perak Umno liaison committee chief Datuk Seri Mohammad Tajol Rosli Ghazali’s decision to step down as Perak Umno chief, Abdullah said the Pengkalan Hulu assemblyman made the decision as he wanted to assume responsibility for Nasarudin’s defection.

“He (Tajol) is a man with heavy responsibilities. He felt that Nasarudin’s action should not have taken place,” he added.

5 comments:

orang lama said...

The going must be tough for Tajol that the top Umno man has to go down to Perak.

So honourable of him to step down as Perak Umno chief and take full responsibility of Nasaridin's defection.

Heard more of Umno fellas going to join Pakatan.

But what can Najib do? Umno in Perak's already in shambles.

Anonymous said...

Lompat melompot dari satu parti politik ke satu parti yang lain sudah menjadi satu perkara biasa di kalangan politkus yang merasakan mereka diketepikan.

Ini bukan saja terhad di kalangan orang Umno tetapi juga di kalangan ahli2 parti lain.


Contohnya si Ezam. Masuk Umno kerana diketepikan oleh Anwar. Tukar parti bukan kerana berpeganga pada prinsip (whatever that means) parti tetapi pada kepentingan sendiri.

Based on Pak Lah's logic, Ezam masuk Umno because he is weak. Bukan gitu?

Semua 2x2.

Sudahlah Pak Lah!

fecto said...

Nasarudin tak perlulah nak merajuk bila tak dapat jawatan.memang lah bila dapat jawatan maknanya mcm "pangkat" kita lebih tinggi tapi bila buat macam ni rasanya macam lebih pentingkan kepentingan diri dari parti.asal merajuk je,keluar parti.dimanakah pendirian anda?

Anonymous said...

Tanyalah Dato' sakmongkol! Banyak kali kena belit dan kena hentam dengan orang Umno Pekan sampai takdapat menang jawatan dalam bahagian ( dia takde duit nak beli undi!).Belanja makan bolehlah!

Kemudian jadi adun pulak ada kaki2 dengki dan kaki2 busuk di Pekan dan dalam pejabat Dato' Seri Najib yang hentam dia bertubi2 sampai Dato pun percaya orang kampung tak suka Dato' sak.
Kalau orang lain dah lama masuk parti pembangkang.

Dato' sak masih setia dan tetap ahli Umno yang sejati!!Hina dia macam manapun dia tetap ahli Umno!
Malu lah sikit adun yang lompat parti! Kerana kecewa dalam perlawanan bahagian tukar parti!!

razali hakim said...

Open letter to YB Dato’ Abdullah Ahmad Badawi, Prime Minister and UMNO President

sepatutnya Nasarudin perlu merujuk pada ahli UMNO yang pernah susah daripada dia tetapi tetap setia berjuang dengan UMNO.dia boleh minta nasihat dari Pak Lah kerana Pak Lah ada pengalaman.Pak Lah tak lari apabila dia ditimpa masalah.kalau boleh dia tak mahu meletakkan jawatan nanti.cuma disebabkan desakan yang amat sangat dari dalam parti beliau terpaksa mengumumkan tarikh perletakan jawatan beliau.

kalau merajuk sebab tak dapat apa yang diinginkan dalam UMNO dan kemudian tinggalkan parti,maknanya orang itu hanyalah oppotunitis semata-mata dan bukan berjuang demi rakyat.