Monday 22 December 2008

KT: Pas To Announce Candidate On Jan 1 - Malaysiakini

PAS will announce its candidate for the Kuala Terengganu parliamentary by-election on Jan 1 at the Stadium Negeri, according to Malaysiakini quoting Bernama.

Party president, Datuk Seri Abdul Hadi Awang said the party had already identified its candidate who is a professional and people-oriented.

"We already have a candidate...(it's) in my pocket, Insya-Allah...wait for Jan 1 (for the announcement)," he said after chairing a special meeting of the PAS Central Committee at the Pusat Tarbiyah PAS Kuala Terengganu, Sunday.

Also present were PAS deputy president Nasharuddin Mat Isa and PAS Youth chief Salahuddin Ayub.

Abdul Hadi said the PAS candidate is more qualified than the candidate fielded by Barisan Nasional (BN).

On Saturday, Deputy Premier Datuk Najib Tun Razak named Wan Ahmad Farid, 46, who is deputy home minister, as the BN candidate for the by-election. His selection was not a surprise due to his popularity in Terengganu.

The seat fell vacant following the death of deputy education minister Datuk Razali Ismail on Nov 28.

Razali had garnered 32,562 votes against Mohamad Sabu from PAS, who got 31,934 votes, while independent candidate Maimun Yusof obtained 685 votes in the March general elections.


KT: PAS umum calon 1 Januari
Dec 21, 08 6:19pm

PAS akan hanya mengumumkan calonnya untuk bertanding dalam pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu, pada 1 Januari depan di Stadium Negeri di Kuala Terengganu.

Pada mulanya, PAS dijangka mengumumkan nama calonnya hari ini, selepas Barisan Nasional (BN) mengumumkan semalam pemilihan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh untuk bertanding dalam pilihanraya kecil tersebut.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata pada masa ini, parti itu telah menentukan calonnya itu, yang merupakan seorang profesional dan berjiwa rakyat, lapor Bernama.

"Kita sudah ada calon...dalam poket saya, Insya-Allah...tunggu 1 Januari depan (kita umumkan)," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat khas Jawatankuasa PAS Pusat di Pusat Tarbiyah PAS Kuala Terengganu hari ini.

Turut hadir Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa dan Ketua Pemuda PAS Salahuddin Ayub.

Abdul Hadi berkata calon yang akan diketengahkan oleh PAS itu merupakan seorang yang lebih layak daripada calon yang ditampilkan oleh Barisan Nasional (BN).

Beliau berkata calon PAS itu adalah individu yang mempunyai ketokohan daripada pelbagai aspek dan yakin akan dapat diterima oleh pengundi di kawasan Parlimen Kuala Terengganu.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemilihan Wan Ahmad Farid Wan Salleh sebagai calon BN.

Ditanya mengapa PAS mengambil masa yang lama untuk mengumumkan calonnya berbanding BN, Abdul Hadi berkata PAS tidak mahu terikut-ikut dengan cara BN dan tidak tergesa-gesa untuk berbuat demikian.

"Tidak lama, penamaan calon pun lambat lagi (6 Januari)," katanya dan menurutnya kelewatan pengumuman calon itu tidak akan meresahkan penyokong PAS kerana pada masa ini mereka begitu bersemangat menjalankan tanggungjawab dalam menghadapi pilihanraya kecil itu... Continue here



Read Shamsul Yunus's entry : Good luck BN . And, yes, I agree with him that KJ ( the s.i.l.) should be kept out of KT during the the campaign if BN wants to win this by-election.

3 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya PAS tak boleh buat keputusan sendiri. Almaklumlah, boneka DAP. Bila DAP bersuara dalam pakatan, apa lagi... PAS pun kegut ketor kata orang terengganu.

Anonymous said...

Sekarang macam ada sikit kucar kacir dalam menentukan calon. Yang lain nak orang lain pulak. Dah banyak percanggahan dan nampak siap sekarang macam terbahagi kepada kumpulan2 yang menyokong orang yang berlainan.

ChengHo said...

The fight is on between Nik Aziz vs Ustaz Hadi ...